La reconquista cristiana marca el acto de «La Redenció»

Un año más, el castillo de Petrer y los ciudadanos y festeros congregados alrededor de él fueron testigos de la llegada de Jaume I a lomos de su caballo exigiendo a los moriscos la liberación de Jofré de Loasia, cristiano encarcelado en su propio castillo por este bando.

En torno a las 13:00 horas del pasado domingo,  y una vez finalizado el desfile de Redenció que partió de la calles País Valencià y finalizó en las faldas del emblemático castillo petrerense, se inició esta representación teatral basada en un texto de Paco Máñez Iniesta hace 29 años donde quedan plasmados valores como el respeto al prójimo y la resolución de los conflictos de modo pacífico.

Festeros, músicos de las collas y bandas musicales, actores de esta representación, y por supuesto capitanes, abanderadas y rodelas formaron parte de este acto que se enmarca dentro de la Fiesta del Capitan que anuncia el medio año festero.

 

2 thoughts on “La reconquista cristiana marca el acto de «La Redenció»”

  1. Jo vaig vore tota la Rendició al seu dia al teatre i no va rebre tota l’estima que es merecia, crec que deurien de retomar la idea i fer mes ampla la representació tal com mana el texte original.

    1. Hola, Pep:

      Tens raó. La representació de «La Rendició» i les dos parts anteriors (representades al teatre) són una cosa única que té el poble de Petrer.
      Per a fer la representació completa cal la implicació de l’Ajuntament, de la Unió de Festejos i de festeres i festers. Calen recursos humans i econòmics!
      Jo no he tingut l’oportunitat de vore els actes que van representar al teatre per la meua joventut, però sí ho he vist a telepetrer i fa llàstima que una cosa tan bonica i tan nostra solament va ser representada per complet una sola vegada, en l’any 97.
      I vaig a dir-te una cosa més: estic segur que més d’un fester no sap que la representació de «La Rendició» al castell és la tercera i l’última de les parts del text teatral de Paco Máñez.
      Econòmicament, potser no siga el millor moment, però és una cosa que no hem d’oblidar i començar a estudiar-ne la seua recuperació.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *