A Doña Dolores de Cospedal, la “Demócrata”

Senyora de Cospedal,

Si jo fóra demòcrata de dretes i estiguera afiliat a un parti polític espanyol mai no ho faria al PP. Per què? Perquè el PP és de dretes, sí, però, filofranquista, és a dir, “filo-“ —“amic” o “amant”, segons el diccionari— d’una dictadura, el contrari de demòcrata, vaja. Així que “Doña” Dolores, no ens alliçone als treballadors sobre el sindicats en què hem d’estar afiliats. Per a mi, delegat sindical de l’STPV, és un honor que les dos centrals germanes —UGT i CC OO— hagen convocat un acte absolutament noble d’afirmació democràtica donant suport al jutge Garzón.

Doña María Dolores, "la Demócrata".
Doña María Dolores, "la Demócrata".

La vergonya és que membres del seu partit no hagen estat en la Universitat Complutense de Madrid i hagen preferit alinearse amb la denucia de dos organitzacions parafeixistes que en un país sense dèficits democràtics estarien fora de la llei, com Herri Batasuna i ETA.

Recapacite, o recapaciten, i atenguen les coses importants que s’hi han dit, les raons esgrimides: “Estamos ante una vergüenza histórica” (Cándido Méndez); “La Ley de Amnistía no puede amparar el genocidio” (Fernández Toxo); “un golpe brutal contra la democracia española convirtiendose en instrumento de expresión de fascismo español” (Jiménez Villarejo); “[el procesamiento de Garzón] demuestra el miedo [de una parte de España] a afrontar el genocidio” (Ian Gibson); “[este comportamiento judicial de España] habría hecho imposible el proceso de Nüremberg contra los nazis” (C. Méndez); “[no entiendo] por qué Cospedal dice que es un atentado a la democracia que la gente se reúna y exprese libremente” (Carlos Berzosa, Rector de la UCM).

Veu, Sra. Cospedal, això últim que diu el Rector Magnífic de la universitat madrilenya jo sí que ho entenc. A vosté no li agrada que la gent es reunisca i s’expresse lliurement perquè com a bona filofranquista està en contra de la llibertat de reunió i expressió o, millor —matise— que ho facen, si ho fan, “dentro de un orden”, el seu, clar: el dels de sempre.

En fi, que si fóra demòcrata i de dretes mai no m’afiliaria a un partit ple de filofranquistes. Sort que sóc demòcrata i d’esquerres. Ah, i que no em diga ningú que d’eixos, de “franquistoides”, no en queden al partit de la gavina. N’hi ha a “garberaes”. Al meu poble, sense anar més lluny, i declarat per ells i elles mateixos, en compte més d’una dotzena. I eixos són els valents, els que s’atrevixen a dir-ho. Quants seran els que ho amaguen? Em quede amb el dubte.

L'humor negre, 'tan espanyol', explica millor que res la trista realitat de la nostra fallida democràcia constitucional.
L'humor negre, 'tan espanyol', explica millor que res la trista realitat de la nostra fallida democràcia constitucional.

6 thoughts on “A Doña Dolores de Cospedal, la “Demócrata””

  1. Amigo Vicente. Todas las «buenas plumas» del P.P. te van a contestar repitiendo una y otra vez lo amantes que son de la independencia de los Jueces, eso si, los que se meten con ellos son prevaricadores, pero «no faches cas» que discutan con el PREMIO NOBEL DE LA PAZ, el argentino y español ADOLFO PEREZ ESQUIVEL que se ha querellado contra el juez Valera por prevaricacion por atender las demandas de la extrema derecha contra el Juez Garzon. Salut y Republica

  2. Me consta que en el entorno de todos los partidos hay «buenas plumas». Lo que ya me produce más dudas es que hayan buenas razones morales. Si en este país, despues de casi 35 de la muerte del dictador, todavía no podemos llevarlo a él y a sus secuaces ante los tribunales para recuperar la verdadera memoria histórica de los defensores de la democracia es que muchas cosas se hicieron mal en aquella modélica Transición de los 70, ¿no?

  3. Ja es fa mal de fer, construir una societat democràtica amb gent descaradament antidemocràtica. N’és una de les conseqüències de la «modélica transición»

    salut i pessetes (amb república o no), i el demés son punyetes

  4. Pues si, parece que estamos en el mundo al revés. Esa mala gente que camina, que mantuvo una dictadura fascista- recomiendo visionar de nuevo la película El laberinto del fauno, para saber bien de que tipo de de fascistas hablamos- ahora van a ser los buenos de manos limpias y de falages recien pintadas, que ni asesinaron ni torturaron, ni res de res. Pero no, porque esa historia oscura y triste de 40 años de dictadura fascista, está documentada,y está viva, en los familiares de los asesinados y torturados en un tiempo gris de una paz de mentiras y miedos.Y ante todo mucha calma y paciencia, pues al final todo va ir en contra suya y si no ya veremos que dicen los altos tribunales internacionales, si llegase el caso, ante de actitud de ese juez Valera y sus compinches fascistas.

  5. Siempre llegan tarde estos fachas. Y equivocados. Veo difícil que la Lola de Cospedal lea sus saludos en esta página, ocupada como está en reducir el estado de bienestar en beneficio dela empresa privada.
    Yo no le saludo. Ni atentamente ni de la otra manera…

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *