Nos roban los chuches

El passat 18 d’abril de 2010 l’economia espanyola tenia diferent diagnòstic segons qui fora l’especialista que’l fera. Per al PP  l’economia espanyola es trobava molt malament. Demanaven eleccions anticipades per poder arribar al poder i endreçar el govern de la nació. El PSOE pujava l’IVA dos punts i el PP es llançava al carrer, arreplegant  firmes i declarant en boca d’Esperanza (no és ironia) Aguirre la  rebel•lia contra la pujada de l’impost.

http://www.ppmadrid.es/el-domingo-18-de-abril-comienza-la-campana-no-mas-iva/

Rajoy afirmava en aquells moments que la pujada de l’IVA era un “disparate”. Més encara. Des de la seua nova possició d’esquerres, defensor dels desfavorits, afirmava: “La subida del IVA afecta fundamentalmente a pensionistas y parados. Por una razón. Porque las personas que están cobrando una pensión o están en el paro recibiendo una cantidad pequeña dedican la totalidad de sus ingresos al consumo. Por eso ellos van a ser los más afectados por la subida del IVA”. Podeu vore les seues afirmacions ací:

Ana Mato també té la seua opinió sobre l’augment de l’impost. Tenia, almenys, una opinió. No sabem si l’ha canviada. El dia 3 de març de 2010 escrivia en el seu blog: Todos perdemos con la subida del IVA. “La semana pasada fui una de las miles de personas que no tuvo mejor idea que acudir a un centro comercial atendiendo a un reclamo irrechazable: ese día todos los productos ofertados se venderían sin el 16% de IVA. Ha habido varias experiencias similares en los últimos tiempos. Yo acudí, con mi hija, por eso de adaptar la TV al inminente apagón analógico y me encontré con numerosos stands vacíos. Desbordaron todas las previsiones de ventas. Esta anécdota de un día de compras, pone de manifiesto como bajar los impuestos, hace que crezca la economía y aumente el consumo.

Subir el IVA, como hará este Gobierno a partir del verano supondrá sin duda un freno a nuestros intentos de recuperarnos de esta crisis, y en el día a día, los ciudadanos, se verán obligados a pagar más por lo mismo.  Esta subida del IVA, hará que los ciudadanos compren menos, los comercios,obviamente, vendan menos, y supongo que eso repercutirá en los ingresos del Estado por este impuesto. En definitiva, todos perdemos con la subida de impuestos.” Ho podeu comprovar ací:

http://www.pp.es/blogosfera/anamato/todos-perdemos-subida-iva_61.html

Si volem alguna cosa més recent, dintre les moltes de què disposem, he triat una del 2 d’abril d’enguany i del ministre Montoro. Una entrevista exclusiva per a ABC on afirma que la pujada de l’IVA duplicaria la caiguda de l’economia. Crec que parlava de l’economia dels pobres; la seua mai no cau. Pregunteu-li a Rato o a Cospedal. Deia Montoro:” «Subir el IVA duplicaría la caída de la economía», “Si usted quiere que la economía española duplique su caída, suba el IVA. Hace poco más de un año se subió el tipo general del IVA en España  al 18% y, por ejemplo, en Alemania está al 19%, así que no hay mucho margen. Además, si lo sube, verá cómo aumenta el fraude fiscal que, por cierto, ya está subiendo como consecuencia de la subida del Gobierno socialista, en las ventas minoristas, en la presentación de presupuestos sin IVA, etc… “ Ací teniu l’ellaç

http://www.abc.es/20120115/economia/abci-entrevista-montoro-subida-caida-201201150239.html

Faltava vore hui en el Parlament els diputats del PP aplaudint cada mesura que anunciava el president en la línia de tot allò que abans condemnava:pujar el preu de ”los chuches”, l’empobriment de pensionistes i aturats que, com que dediquen els seus ingresos al consum són els més afectats. Aplaudint que la nostra economia caurà el doble, segons el seu ministre del ram. Aplaudint la retallada de les ajudes a les persones depenents. Aplaudint que tots perguem per la pujada dels impostos. Aplaudint la seua falsetat i la seua hipocresia. Aplaudint que ells es queden fora -per que formen part d’una altra classe- de la misèria en que les seues mesures afonen només a una part de la societat. Aplaudint que per fi els pobres tornen on tenien que estar.

Comparte esta noticia
Share on Facebook0Tweet about this on Twitter1Share on Google+0

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>